تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی ؟ در جواب به این سوال باید به بررسی شیمیایی و میکروبی آب مورد نظر پرداخت. پارامتر های میکروبی مانند توتال کلی فرم و کلی فرم گوارشی هر دونوع آب آب آشامیدنی و معدنی باید صفر باشد. لذا تفاوت اصلی تمایز آب معدنی و آب آشامیدنی در پارامتر های شیمیایی این دو نوع آب است. پارامتر هایی که استاندارد شماره ۱۰۵۳ آب آشامیدنی برای آب آشامیدنی سازمان ملی استاندارد تعیین نموده است. استاندارد شماره ۲۴۴۱ آب معدنی طبیعی سازمان ملی استاندارد هم کیفیت آب معدنی را تعیین نموده است.

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی ؟

 

جدول قیاسی که بین پارامتر های شیمیایی آب معدنی طبیعی و آب آشامیدنی. در کل با توجه به استاندارد ها می توان گفت که آبی برای بدن مفید است که املاح کافی همچون کلسیم ،منیزویم ،سدیم  و … را داشته باشد. چراکه آب های معدنی اگر واقعا معدنی و طبیعی باشند املاح مفید تری برای بدن را دارا می باشند. البته استاندارد آب آشامیدنی هم همانطور که در جدول دیده می شوند در قیاس با آب معدنی استاندارد های تقریبا یکانی دارند. اما آب خروجی از دستگاه های تصفیه خانگی را باید به دقت بررسی کرد چراکه عموما این دستگاه ها تمامی املاح مفید آب را تصفیه میکنند. عموما دیده شده آبی که از این دستگاه های بیرون می آید دارای tds = ۱۰ ( بر حسب میلیگرم بر لیتر) می باشد. که این مقدار tds بسیار کم می باشد.

آبهاي معدنی ، از چشمه هاي طبیعی یا چشمه هایی که مصنوعا ایجاد شده اند ، جریـان دارنـد. آنها را در همان سرچشمه در ظرف مخصوصی پر میکنند و براي مصرف حمل مینمایندآب چشمه ها بطور کلی داراي نمکهایی هستند که در موقع عبـور آب از سـطح زمـین در آن حـل شده. ولی آب مقطر فاقد این نمکهاست. مقدار این نمکهـا در آبهـاي معـدنی بمراتـب زیـادتر و لااقل به یک در هزار میرسد.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp