تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست

آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست

آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست ، آزمایشگاهی است که بتواند پارامترهای زیست محیطی را بر اساس آیین نامه و مقررات جاری انجام دهد. این نوع آزمایشگاه های آب که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست هستند می توانند دولتی یا خصوصی باشند. هر آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست پارامترهای مشمول طرح خود اظهاری برای کلیه واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی، زیربنایی و … را می تواند انجام دهد. شرکت آبرام به عنوان آزمایشگاه محیط زیست داری آزمایشگاه آب مجهز می باشد. این آزمایشگاه کلیه دستگاه ها و تجهیزات آزمایشی که برای انجام پارامترهای محیط زیست نیاز است را دارا می باشد.

آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست

آزمایشگاه شرکت آبرام به عنوان آزمایشگاه آب همکار محیط زیست دارای فضایی مناسب در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور واقع شده است. مناسب بودن فضای آزمایشگاه به این دلیل می باشد که پردیس عباسپور هم محیط علمی و هم اینکه قطب آب و برق ایران است.  علاوه بر آن اکثر نیروهای متخصص این آزمایشگاه فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی می باشد. این ویژگی ها برای آزمایشگاه آب همکار محیط زیست شرکت آبرام نقطه قوت برای این شرکت محسوب می شود.

در آزمایشگاه آب معتمد محیط زیست شرکت آبرام پارامترهای میکروبی و فیزیکی و شیمایی برای انواع آب آزمایش می شود. در صورتی که اداره کل حفاظت محیط زیست استان از واحدی درخواست خود اظهاری کند آن واحد باید کار خود را به یک آزمایشگاه معتمد بسپارد. آزمایشگاه آب همکار محیط زیست که آزمایشگاه آب شرکت آبرام هم جزء آنهاست پس از دریافت درخواست واحد وارد عمل می شود. آزمایشگاه همکار محیط زیست در ابتدا قبل از 10 روز شروع پایش برنامه پایش را به سازمان اعلام می کند.

بعد از هماهنگی با سازمان آزمایشگاه همکار اقدام به پایش و نمونه برداری از خروجی های واحد می کند. در نهایت حداکثر تا 20 روز کاری آزمایشگاه معتمد نتایج آزمایش را به واحد اعلام می کند و واحد می تواند نتایج آزمایش را به سازمان های مربوطه ارائه دهد.

در صورتی که نتایج آزمایش خروجی های واحد در رنج استاندارد قرار نگرفته باشد واحد مربوطه باید اقدام به تصفیه خروجی خود کند. آزمایشگاه آب همکار محیط زیست شرکت آبرام در زمینه تصفیه آب و پساب نیز فعالیت می کند. در صورت در خواست واحد خدمات مشاوره، راهبری و ساخت پکیج تصفیه را برای واحد انجام می دهد. چون این شرکت در زمینه تصفیه پساب جواز و پروانه فنی مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. در واقع خدمات مشاوره، استعلام قیمت و همین طور پیشنهاد فنی توسط گروه مهندسی این شرکت به صورت رایگان انجام می شود. در اصل شرکت آبرام واحد درخواست کننده پایش را تا جایی که خروجی فاضلاب تا حد استاندارد محیط زیست برسد همراهی می کند.

طرح خوداظهاری برای واحدهای تولیدی، خدماتی، عمرانی، زیربنایی و … هر سه ماه یکبار الزامی می باشد. واحدها باید وضعیت آلودگی را هر سه ماه یک بار به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند. پایش دوره ای خروجی ها و جلوگیری از ورود آلودگی به محیط زیست موجب حفاظت محیط زیست و پیشرفت یک کشور می شود. چرا که داشتن محیط زیست سالم برای یک کشور از شاخص های پیشرفت آن محسوب می شود. آزمایشگاه آب همکار محیط زیست شرکت آبرام برای واحدهای درخواست کننده پایش، پایش دوره ای (هر سه ماه یکبار) را انجام می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp