تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

اندازه گیری cod با روش رفلاکس

اندازه گیری cod با روش رفلاکس

اندازه گیری cod با روش رفلاکس بسته و باز قابل انجام است که روش رفلاکس بسته و باز با  تیتراسیون یا با اسپکتروفتومتر همراه است. بیشتر مواد آلی  بوسیله ترکیبی از کروم و سولفوریک اسید قابل اکسید شدن هستند. یک نمونه به شدت توسط محلول های اسیدی و مقدار مشخصی از پتاسیم دی کرومات (K2Cr2O7) رفلاکس (به اصطلاح باز روان) می شود. بعد از هضم نمونه برای تعیین COD مقدار باقی مانده و اکسید نشده پتاسیم دی کرومات بوسیله سولفات آمونیوم فرو تیتر می شود تا مقدار مقدار پتاسیم دی کرومات مصرف شده تعیین گردد و مواد اکسید شده در معادلات اکسیژن مصاحبه می گردد.

مدت زمان استاندارد رفلاکس ۲ ساعت است که ممکن است این زمان کاهش هم بیابد که همان نتیجه ۲ ساعت را می دهد. بعضی از نمونه ها که مقدار COD پایین تری دارند یا در نمونه جامدات غیر یکنواخت بیشتری یافت می شود ممکن است نیاز به آنالیز بیشتری داشته باشند تا نتایج پر محتواتری بدست آید. نتایج با دقت بیشتری بدست خواهند آمد اگر با دی کرومات بیشتری واکنش داده شود به طوریکه مقداری از دی کرومات در ظرف واکنش رسوب نماید.

وسایل اندازه گیری cod با روش رفلاکس

وسایل اندازه گیری cod با روش رفلاکس شامل ارلن فلاسک ۲۵۰ یا ۵۰۰ میلی لیتر به همراه ground-glass 24/40 

neck and 300-mm jacket Liebig می باشد.

مواد مورد نیاز برای اندازه گیری cod با روش رفلاکس

  1. محلول استاندارد پتاسیم دی کرومات
  2. سولفوریک اسید
  3. محلول شاخص Ferrion
  4. استاندارد آمونیوم سولفات آهن برای تیتراسیون
  5. سولفات جیوه
  6. سولفامیک اسید
  7. استاندارد Potassium hydrogen phthalate

    مقایس اندازه گیری cod با روش رفلاکس و اسپکتروفتومتر

در تصویر فوق تفاوت بین دو روش رفلاکس و نوری تشریح گردیده است. به طور کلی می توان گفت که دقت استفاده از روش رفلاک بیشتر از روش نوری می باشد چراکه در روز نوری بعد از مدتی ممکن است ویال های cod بعد از مدتی جذب داشته ودر میزان عدد خروجی از اسپکتروفتومتر خطاهایی بوجود بیاید.

3.8/5 - (9 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :

با سلام و تشکر فراوان از وبسایت خیلی خوبی که دارین امیدوارم بیشتر از قبل بدرخشین… لطفا اگر امکانش هست هر دو دستور کار اندازه گیری COD به روش رفلاکس باز و بسته رو برام ایمیل بفرمائید.
خیلی خیلی ازتون ممنون میشم کمک بزرگی میکنین سپاس?

با سلام با مراجعه به بخش دانلود استاندارد ها در وب سایت و دانلود کتاب استاندارد متد از ردیف شماره 20 و مراجعه به بخش 5220C اطلاعاتی که نیاز تون هستش رو استخراج کنید.

سلام وقت بخیر اگه ممکنه اندازه گیری COD به روش رفلکس بسته ویا اسپکتروفتومتری را بطور کامل برام ایمیل کنید.متشکرم

با سلام و تشکر از سایت خوبتون و آموزش روش اندازه گیری COD.سوالی که داریم اینه که آیا ویالهای شرکت هک و wtw را می توان به جای هم استفاده کرد؟ یا برای اندازه گیری COD با طیف سنج WTW باید حتما ویالهای WTW را استفاده کرد؟

whatsapp