تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

سیستم بازچرخش آب

سیستم بازچرخش آب

سیستم بازچرخش آب جهت کنترل کیفیت آب استخر بخصوص استخرهای با جریان آب بازچرخشی، تصفیه آب دارای اهمیت است . این تصفیه عمدتاً شامل صاف نمودن (فیلتراسیون) همراه با و بدون تصفیه شیمیائی است . هدف عمده از تصفیه آب استخر ن گهداری آب در یک شرایط مطلوب و سالم برای استفاده شناگران می باشد. این هدف ویژه را می توان با توجه به نیازها ی زیر در نظر گرفت:

  • نگه داشتن آب، عاری از عوامل بیماریزا و مضر
  • نگه داشتن آب عاری از رشدهای جلبکی
  • اطمینان از عدم وجود مواد سمی و تحریک کننده برای شناگران درآب استخر
  • جلوگیری از تشکیل و ایجاد بو و طعم نامطلوب در آب
  • جلوگیری از خوردگی اطراف استخر، اتصالات و تجهیزات
  • جلوگیری از ایجاد رسوب
  • جلوگیری از ایجاد کدورت و تیرگی و حفظ شفافیت آب استخر

در استخر با سیستم بازچرخش آب میزان آب چرخشی باید بنحوی باشد که معمولا هر 6 تا 8 ساعت آب استخر تعویض گردد . برای استخرهای خصوصی که شناگران کمتری استفاده می نمایند. 12 ساعت ممکن است قابل قبول باشد. ورودی های آب بهتر است در چهار جانب استخر، حداقل 12 اینچ ( 30 سانتی متر ) زیر سطح آب باشد . فاصله آنها 4 تا 6 متر) نباشد و یک ورودی به فاصله / بیش از 15 تا 20 فوت ( 5 1 متر) از هر گوشه استخر . ورودی ها مجهز به شیرهای / 5 فوت ( 5 دروازه ای یا کنترل کننده های مشابه باشند.

زهکش های استخر باید جهت تخلیه کامل استخر ترجیحاً در مدت 4 ساعت یا کمتر در نظر گرفته شود. زه کش ها نباید مستقیماً به سیستم جمع آوری اتصال داده شود.

تجهیزات جانبی سیستم باز چرخش آب شامل گرم کننده آب با کنترل حرارتی اتوماتیک برای استخرهای سربسته و بعضی استخرهای روباز می باشد. محل گرم کننده آب در خروجی آب از فیلتر و ورود آن به استخر می باشد. برای شستشوی فیلتر از آب سر د استفاده می گردد. 40 باشد. نصب یک cْ دمای آب ورودی به استخر نباید بیش از ترمومتر در نزدیک ورودی آب به استخر لازم است.

نصب توری با سوراخ های کمتر از 3 میلی متر جهت گرفتن مو و آشغال ضروری می باشد.
جهت حذف آلایند ه ها، بخصوص آلاینده های معلق و کلوئیدی قبل از باز گردش آب ، آب مورد نظر فیلتر می گردد.

توانایی یک سیستم بازچرخش آب برای تمیز نگه داشتن یک استخر بستگی به اندازه فیلتر، اندازۀ ماسه (شبکه شنی ) یا به اندازه آبکش ها، ابعاد لوله ها، تعداد کف گیرها، تعداد ورودیها، نسبت گردش و مشخصات پمپ دارد . این عوامل از استخری به استخر دیگر و بسته به شکل و نوع استخر متفاوت است همچنین تراکم، سرپوشیده یا روباز بودن استخر از جمله عوامل مهم می باشد. مدت گردش آب می تواند از 6 تا 12 ساعت باشد.

وقتی سیستمی طراحی می شود ظرفیت آن باید با توجه به ظرفیت سایر اجزاء سیستم در نظر گرفته شود. همیشه یک پمپ متناسب با نیازهای
یک فیلتر انتخاب می شود. مثلاً برای میزان فیلتراسیون معقول در هر فوت مربع از سطح فیلتر با یک فشار معین با ظرفیت پمپاژ طراحی شده
برای شستشو باید متناسب باشد اگر این مسائل رعایت نشود اشکالات پیاپی در سیکل فیلتراسیون بروز می کند.

 

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
whatsapp