تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

لیست آزمایشگاههای معتمد محیط زیست تهران

لیست آزمایشگاههای معتمد محیط زیست تهران

لیست آزمایشگاههای معتمد محیط زیست تهران که دارای مجوز فعالیت در حوزه بیولوژی و شیمیایی آب و پساب و هوا و صدا می باشند ، را از اینجا دانلود کنید. در لیست فوق از شماره 74 الی 154 مربوط به شرکت های معتمد محیط زیست استان تهران می باشد. تعداد آزمایشگاه های معتمد محیط زیست در استان تهران 80 مورد می باشد. برخی از این آزمایشگاه خصوصی و برخی دیگر از این آزمایشگاه ها دولتی می باشند. شرکت آب راهبر محاسب از آزمایشگاه های خصوصی معتمد محیط زیست می باشد. این شرکت عضو پارم علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی می باشد. همچنین این شرکت مجهز به آزمایشگاه شیمی و میکروبی آب و پساب بوده و ارائه دهنده خدمات بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب می باشد.

لیست آزمایشگاههای معتمد محیط زیست تهران را از لینک  دانلود کنید.

طرح خود اظهاری سازمان محیط زیست

کلیه واحد های صنعتی و غیر صنعتی مشمول ، موظف اند نسبت به نمونه برداری و آنالیز نمونه های آب و پساب خروجی اقدام نمایند. این واحد ها بایستی به صورت فصلی آنالیز انجام دهند  و نتایج آنالیز ها بایستی به صورت 3 ماه یکبار به ادارات کل محیط زیست استان تهران ارائه شود. بایستی به بخش معاونت نظارت و پایش هر استان مراجعه کرد و نسبت به پیگیری طرح خود اظهاری اقدام نمود.  شرکت آب راهبر محاسب همچنین ارائه دهنده خدمات مهندسی محیط زیست از جمله بهره بردار تصفیه خانه های فاضلاب می باشد.

پارامتر های طرح خود اظهاری

لیست پارامتر های طرح خود اظهاری را می توانید از بخش (50-72) دریافت نمایید. این پارامتر ها بر اساس نوع صنعت و کیفیت فاضلاب تولید شده متفاوت است. در ادامه جدولی از مواردی برای صنایع مختلف گرد آوری شده است.

آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای واحد های سلولزی ، نساجی و چرم مانند جدول فوق است.

نکات پایش زیست محیطی

  1. در واحدهاي چرم سازي ، نساجي و كشتارگاه ها اندازه گيري توتال كليفرم و فكال كليفرم از خروجي تصفيه خانه الزامي مي باشد. درخصوص ساير واحد هاي صنعتي و غير صنعتي مراتب از سوي واحدها به ادارات كل و دفتر پايش اعلام مي گردد تا بر اساس تصميمات كميته اقدام مقتضي بعمل آيد
  2. بررسي هاي لازم در خصوص ميزان تخريب ناشي از فعاليت هاي توليدي، خدماتي و زيربنايي طبيعت شامل فعاليت هاي معدني، خاك برداري، خاك ريزي، دپوي نخاله، تغيير مسير رودخانه، قطع درخت و مشابه آن ها بايد بـر اساس قوانين و مقررات مربوطه توسط مبادي ذيربط انجام پذيرد. 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp