تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

پتاسیم پرمنگنات در آب

پتاسیم پرمنگنات در آب

پتاسیم پرمنگنات در آب به طور گسترده ای در مصارف آب برای حذف بو، مزه ، رنگ ، آهن، منگنز، سولفید و کنترل تری هالومتان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در تصفیه خانه های فاضلاب شهری و صنعتی از پتاسیم پرمنگنات برای حذف بو ، مواد سمی ، و جلوگیری از تجمع های زیستی و چربی و روغن استفاده می شود. پتاسیم پرمنگنات به عنوان یک ماده بلوری بنفش تیره تولید می شود. پتاسیم پرمنگنات در آب دارای حلالیت  60 گرم در لیتر در دمای 20 درجه سانتیگراد می باشد.محدوده رنگ محلول پرمنگنات پتاسیم از صورتی ملایم (رقیق شده) تا بنفش عمیق (متمرکز) می تواند متغیر باشد.

در شرایط عادی مواد جامد پایدار هستند. با این حال، همانطور که با تمام عوامل اکسید کننده، از تماس با اسیدها، پراکسید ها و همه موارد جلوگیری شود.

K2MnO4 + H2O => KMnO4 + MnO2 + KOH

اگر پتاسیم پرمنگنات به صورت خشک نگه داری شود ، می توان آنرا به مدت نامحدود ذخیره کرد. محلول پتاسیم پرمنگنات  با  آب بدون اکسید کننده ساخته می شود و برای مدت زمان طولانی اگر از نور مستقیم خورشید دور باشد، پایدار هستند. برای سایر نمونه های منابع آب (مواردی که نیاز به اکسیدان دارند)،در اسرع وقت پرمنگنات پتاسیم را پس از جمع آوری نمونه  در محل باید آزمایش شود.

پتاسیم پرمنگنات در آب

پتاسیم پرمنگنات ، ماده شیمیایی غیر معدنی است که از KMno4 از یک نمک محلول در آب که برابر با  مقادیر مول های خالص پتاسیم (K+) و یون پرمنگنات MnO4-، (به طور رسمی منگنات (vII) نامیده می شود. پرمنگنات پتاسیم یک عامل قوی اکسید کننده است.

کاربرد پتاسیم پرمنگنات در آب

پرمنگنات پتاسیم یک تصفیه کننده گران قیمت است. بنابراین، مهم است که به درستی برآورد دقیقی از حجم آب مشحصی برای رسیدن به تصفیه شیمیایی و زیستی داشت. یک پارامتر مهم در محاسبه مواد شیمیایی پرمنگنات در آب این است که 1 ppm (یا 1 میلی گرم در لیتر) برابر با 2.7 پوند خشک برای هر فوت در زمین است.

 

3.8/5 - (158 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp