تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

مکانیک سیالات و آب

مکانیک سیالات و آب

مکانیک سیالات به بررسی رفتار مکانیکی در سیالات و آب می پردازد. مکانیک سیالات و آب تعمیم مکانیک نیوتنی اجسام به محیط های پیوسته سیالاتی است. موضوع دینامیک و مکانیک سیالات و آب در مهندسی و بخصوص مهندسی مکانیک و آب یکی از مباحث مهم و پر کاربرد است و کلاسهای متفاوتی در سطوح مختلف در دانشکده های مهندسی مکانیک و آب برای دانشجویان این رشته تدریس می شود. ولی کلاس حاضر برای دانشجویان علاقمند به سیالات و آب طراحی شده است و سعی دارد دانشجویان را با پایه های فیزیکی و پدیده های جالب مرتبط به شاره ها آشنا کند.

مکانیک سیالات به بررسی رفتار مکانیکی اشاره ها می پردازد. این مبحث تعمیم مکانیک نیوتنی اجسام به محیط های پیوسته است. موضوع دینامیک و مکانیک سیالات اشاره ها در مهندسی و بخصوص مهندسی مکانیک و آب یکی از مباحث مهم و پر کاربرد است و کلاسهای متفاوتی در سطوح مختلف در دانشکده های مهندسی مکانیک و آب برای دانشجویان این رشته تدریس می شود. ولی کلاس حاضر برای دانشجویان علاقمند به سیالات و آب طراحی شده است و سعی دارد دانشجویان را با پایه های فیزیکی و پدیده های جالب مرتبط به شاره ها آشنا کند.

دستگاه بررسي اصطكاك سيالات در لوله‌ها، شيرها و اتصالات و اندازه‌گيري دبي جريان: اين دستگاه از ۵ لوله مختلف كه از نظر قطر با هم متفاوت بوده و در يكي از آن‌ها زبري مصنوعي ايجاد شده، پمپ، مانومتر آبي، مانومتر جيوه‌اي و بخش مربوط به اندازه‌گيري دبي آب تشكيل شده است. در طول لوله‌ها انقباض و انبساط ناگهاني، شيرهاي متفاوت، صافي و خم هاي ۹۰ و ۱۳۵ درجه وجود دارد كه افت انرژي ناشي از آن‌ها بررسي مي‌شود..

برای مشاهده ویدیو درس های مکانیک سیالات و آب  دانشگاه صنعتی شریف بر روی لینک کلیک کنید…

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
whatsapp