تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه

آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه

آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه یکی از واحدهای آزمایشگاهی شرکت آب راهبر محاسب می باشد. آزمایشگاه مرکزی این شرکت در دانشگاه شهید بهشتی- پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور واقع شده است. آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه طرح خوداظهاری برای کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی، کارخانجات و … را انجام می دهد. کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی، کارگاهی و … بعد از دریافت ابلاغیه مبنی بر انجام طرح خوداظهاری می توانند برای انجام مراحل خوداظهاری با آزمایشگاه معتمد محیط زیست آبرام تماس بگیرند. طرح خوداظهاری برای این واحدها باید هر سه ماه یکبار انجام شود.

“در کل کلیه واحدهای صنعتی و غیر صنعتی مشمول موظفند نسبت به انجام خوداظهاری در پایش آلودگی واحد تحت پوشش خود از طریق آزمایشگاه های معتمد حداقل در فواصل زمانی سه ماهه اقدام و ادارت کل را از نتایج پایش مطلع نمایند.”

پارامترهایی که برای انجام طرح خوداظهاری واحدها در آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه درنظر گرفته می شود باهم فرق میکنند. سازمان محیط زیست برای این منظور شیوه نامه ای منتشر کرده است که پارامترها باید براساس آن شیوه نامه انتخاب شود. ادارات کل سازمان محیط زیست باید پارامترهای خوداظهاری واحدها را مطابق با شیوه نامه به واحدها اعلام کنند.

پارامترهای عمومی و شاخص در گروه هوا و صدا خوداظهاری عبارتند از:

C2، CO2، CO، NO2، SO2، H2S، HF، F2، هیدروکربن ها، HCI، NH3، دی اکسین و فوران، فلزات سنگین و ذرات.

پارامترهای عمومی و شاخص در گروه فیزیک و شمیایی عبارتند از:

نیترات، سولفیت، کلر آزاد، کلراید، سولفات، نیتریت، Ca,Mg، سیانید، TDS، رنگ، کدورت، فلوراید، فلزات، فسفات، سولفید، فرمالدئید، فنل، ABS، O&G، آمونیم، BOD5، COD، TSS، دما، pH، DO، سموم کلره، PCB و هیدروکربن های نفتی.

طرح خوداظهاری که به منظور جلوگیری از آلوده شدن محیط زیست توسط صنایع و به منظور توسعه پایدار از طرف سازمان محیط زیست بیان شده است. در آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرمانشاه علاوه بر انجام طرح خوداظهاری برای واحدها، انواع آب و فاضلاب نیز آزمایش می شود. این آزمایش ها شامل کلیه پارامترها میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و فلزات سنگین می باشد.

شرکت آب راهبر محاسب علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی، در زمینه سیستم های تصفیه آب و فاضلاب نیز فعالیت می کند. این خدمات در قالب طراحی و ساخت دستگاه های تصفیه و همین طور راهبری تصفیه خانه فاضلاب برای صنایع مختلف است. بسیار دیده شده است تصفیه خانه واحدها به درستی کار نمی کند و خروجی آن به استاندارد محیط زیست نرسیده است. شرکت آب راهبر محاسب خدمات مشاوره و همین طور راهبری تصفیه خانه را برای این واحدها نیز انجام می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp