تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

دستگاه های آنالیز آب

دستگاه های آنالیز آب:

دستگاه های آنالیز آب برای آزمایشات مختلف در یک آزمایشگاه آب باهم فرق می کنند. البته بعضی از دستگاه ها نیز به طور مشترک در بین بخش ها استفاده می شود. بخش های مختلف آزمایشگاه آب شامل بخش شیمی، بخش میکروبی و بخش فلزات سنگین می باشد. دستگاه های آنالیز آب در شرکت های آزمایشگاهی اکثرا برای آزمایش استفاده می شوند و برای فروش نیستند. در آزمایشگاه آب شرکت آب راهبر محاسب نیز این دستگاه ها صرفا برای استفاده در آزمایشگاه می باشد و جنبه فروش ندارد.

دستگاه های آنالیز آب

دستگاه های آنالیز بخش فیزیکی- شیمیایی آب:

دستگاه های آنالیز بخش فیزیکی- شیمیایی آب برای انجام آزمایش های مربوط به این بخش مورد استفاده می شود. آزمایش هایی که در این بخش آنالیز می شوند عبارت اند از کاتیون ها و آنیون های آب، pH، هدایت، کدورت، TSS، TDS، و … . از جمله دستگاه های بخش فیزیکی- شیمیایی آب می توان به اسپکتروفتومتر، pH متر، هدایت سنج، یخچال انکوباتوردار BOD، آون، بن ماری، ترازوی حساس هوشمند، دستگاه آب مقطرگیر، هات پلیت یا همزن مغناطیسی، اکسیژن متر، پمپ خلع، COD راکتور، شوف بالن، هود و … را می توان نام برد. در این بخش یکسری شیشه آلات مثل پیپت، ارلن، انواع بالن ها، لوله های آزمایش، قیف و … به صورت مشترک بین بخش های مختلف استفاده می شود. ولی شیشه آلاتی مثل بورت، دسیکاتور، ارلن خلع، قیف بوخنر، ویال شیشه ای،کریستالیزور، دکانتور و … از ظروف شیشه ای مورد استفاده در بخش شیمی می باشد.

 

دستگاه های آنالیز بخش میکروبی آب:

در بخش میکروبی نیز دستگاه های مختلفی استفاده می شود که برای آنالیز پارامترهای میکروبی مورد استفاده قرار می گیرد. از پارامترهای می توان به کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، باکتری هترورتروف، شمارش تخم انگل، سودوموناس، استافیلاکوکس، شمارش کل باکتری ها (TBC)، باکتری های احیا کننده گوگرد (SRB)، سالمونلا و … اشاره کرد. از جمله دستگاه های این بخش نیز می توان به اتوکلاو، آون، بن ماری جوش، انکوباتور، هود لامینار و … را نام برد. در این بخش یکسری شیشه آلات نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بعضی ها به صورت مشترک با بخش های دیگر استفاده می شود. از جمله این شیشه آلات مشترک می توان به پیپت، ارلن، بشر، لوله های در پیچدار و ساده آزمایش، استوانه های مدرج در سایزهای مختلف و … اشاره کرد. بعضی دیگر مثل چراغ الکی، لام، لامل و … که مختص بخش میکروبی می باشد.

آنالیز پارامترهای میکروبی برای انواع آب ها از جمله آب های آشامیدنی بسیار مهم می باشد. چراکه تأثیر پارامترهای میکروبی بر بدن بالافاصله مشخص می شود. از جمله پارامترهای میکروبی خیلی مهم انواع آب های بخصوص آب آشامیدنی، پارامترهای کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم و هترورتروف می باشد.

دستگاه های آنالیز بخش فلزات سنگین آب:

در بخش فلزات سنگین نیز برای آنالیز تست های فلزات سنگین از دستگاه های مختلف استفاده می کنند. البته اینکه از چه دستگاه هایی استفاده شود بستگی به روش کار آزمایشگاه دارد. معمولا از دستگاه هایی مثل دستگاه ICP، دستگاه جذب اتمی، دستگاه IONIX و … برای آنالیز فلزات سنگین استفاده می شود. پارامترهای فلزات سنگین شامل:  آهن، منگنز، سرب، روی، جیوه، آرسنیک، آلومینیوم، کادمیوم، کروم، کبالت و … می شود. فلزات سنگین جزء آلاینده ها به حساب می آیند. این آلاینده ها اگر از طریق آب، غذا و یا به هر طریقی وارد بدن شود دفع نمی گردد و موجب انواع بیماری های بسیاری از جمله سرطان می گردند.

شرکت آب راهبر محاسب با در اختیار داشتن نیروهای مختصص و باتجربه و با استفاده از دستگاه های مجهز و پیشرفته و بروز دنیا کلیه پارامترهای مربوط به نمونه های آب را آزمایش می کند. آزمایشگاه و دفتر مرکزی این شرکت در دانشگاه شهید بهشتی- پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور قرار دارد. این شرکت جزء شرکت های دانش بنیان بوده و در مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد. برای ارسال نمونه و سایر هماهنگی ها با ما تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp