تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایش چربی و روغن- oil and grease

آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن :

وجود بالا غلظت چربی و روغن در فاضلاب ورودی،نشانه تخلیه غیرمجاز فاضلاب های صنعتی حاوی این مواد ، یا تخلیه روغن موتور و مواد نفتی به شبکه فاضلاب شهری است. وجود بیش از حد مجاز این مواد در فاضلاب ورودی،مشکلات زیر را به وجود خواهد آورد:

  •  اختلال در کار ته نشینی مقدماتی
  •  اختلال در کار تصفیه بیولوژیکی و کند کردن عمل میکروارگانیسم ها،
  • اختلال در وضعیت محل دفن فاضلاب تصفیه شده

محل نمونه برداری و تعداد دفعات آزمایش تعیین غلظت مواد چربی و روغن در تصفیه خانه موردنظر به شر ح زیر است :

آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن
آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن

زمانی که غلظت مواد چربی و روغن در فاضلاب ورودی بیش از حد مجاز بوده و اختلال در کار تصفیه نگران کننده می شود، بنا به تشخیص متصدیان راهبری تصفیه خانه فاضلاب باید آزمایش های موردنظر روزانه انجام شود تا هنگامی که غلظت این مواد کاهش یافته ، به حد مجاز برسد و نیازی به انجام آزمایش مستمر نباشد.

روش آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن

آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن با حلال های استخراج کننده به روش Partition-Gravimetric قابل انجام است. برخی مواد قابل استخراج به خصوص چربی های اسیدی اشباع نشده به سرعت اکسید می شوند. بنابراین احتیاط خاصی که باید در این زمینه داشت این است که اثر دما و بخار حلال جا به جا شده را به حداقل رساند. حلال های آلی که برای تکان دادن برخی نمونه های استفاده می شوند ، ممکن است امولوسیون های تشکیل دهند که به سختی شکسته شوند. این روش شامل ابزار هایی برای کنترل کردن چنین امولوسیون های نیز می شود.

 

اندازه گیری غلظت چربی و روغن به روش  Partition-Gravimetric

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش انجام آزمایش و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای آزمایش تعیین غلظت چربی و روغن به مطلب اندازه گیری چربی و روغن مراجعه شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp