تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

مصاحبه مدیر عامل شرکت دانش بنیان آبرام با آبادیران

مصاحبه مدیر عامل شرکت دانش بنیان آبرام با آبادیران

مدیر عامل شرکت دانش بنیان آبرام (آب راهبر محاسب) در روز 21 فروردین ماه 1403 با برنامه ملی آبادیران مصاحبه کرد. این برنامه با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال توسعه پایدار در مناطق کم‎تر برخوردار با خدمات زیست‌محیطی دانش بنیان ایرانی و … می‌باشد.

لینک مصاحبه

 

متن مصاحبه به صورت زیر می‌باشد:

به گزارش دبیرخانه برنامه ملی آبادیران مدیر عامل شرکت آب راهبر محاسب ابتدا در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها بیان کرد: محصولی که برای آن نشان دانش‌بنیان را اخذ کردیم دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی مخصوص بیمارستان‌ها است که به روش mbbr کار می‌کند. این روش سابقا وجود داشته اما ما در بخشی از نقاطی که ضعف داشته بهبودهایی روی آن ایجاد کردیم و فرآیند را اصطلاحاً توسعه دادیم. مزایایی که این روش دارد با توجه به چالش‌های زیست محیطی موجود من جمله کمبود آب که نمونه آن را در خشکسالی دریاچه ارومیه می‌بینیم یا تالاب‌هایی که در جنوب کشور به مرور خشک می‌شوند، یکی از راه‌های تکنولوژیکی که برای حل این بحران هست استفاده و بازچرخانی فاضلاب‌ها است (تصفیه فاضلاب). یکی از محصولاتی که ما داشتیم دستگاه تصفیه فاضلاب به روش mbbr می‌باشد که دارای نشان دانش‌بنیان است. همچنین با توجه به اینکه مجموعه ما در زمینه خدمات زیست‌محیطی فعال است و هم آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست داریم و هم در مبحث طراحی و تولید و ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب نیز فعال هستیم.

محصول دانش بنیان شرکت دانش بنیان آبرام - پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی MBBR
پکیج تصفیه فاضلاب بیمارستانی MBBR

محصول دیگری که برای حل مسائل زیست محیطی توسعه دادیم، تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکتریکی است. مزایایی که نسبت به سایر روش‌ها دارد این است که مواد شیمیایی کنترل مصرف می‌کند و یا اصلا مواد شیمیایی مصرف نمی‌کند با استفاده از برق روشن می‌شود و فرایند تصفیه انجام می‌شود. ما روی شخصی سازی کردن محصول برای کارواش‌ها بسیار کار کردیم زیرا در شهرهای بزرگ مانند شهر تهران، فاضلاب زیادی برای کارواش‌ها مصرف می‌شود که در صورت استفاده از این دستگاه فاضلاب استفاده شده کارواش ها بازچرخانی می‌شود و برای شست‌وشو خودروها مجدد استفاده می‌شود. این دو محصول کالای عمده ما هستند که تا به امروز به شرکت‌های مختلف از جمله ایران‌خودرو و دیجی کالا نیز فروش داشتیم و همچنین صادرات به کشور عراق و افغانستان داشتیم. در حال توسعه هستیم تا به کشورهای خلیج فارس نیز صادرات داشته باشیم.
مجوز از وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد داریم.

محمد محمودزاده در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما این است که زنجیره دانش فنی را توسعه دادیم از فرایند انجام آزمایشات تا تولید و بهینه‌سازی آن دستگاه تصفیه فاضلاب را در مجموعه به صورت پشت سر هم تجهیز می‌کنند.با انجام آزمایشات محیط زیست مربوط به آلاینده این فرایند را برای کارفرما آماده‌سازی کردیم تا تمام فرایند را در یک مجموعه دریافت کنند و خدمات به صورت یک جا و پکیج به آن‌ها ارائه داده می‌شود.

 

 

وی در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کم‌برخوردار اظهار داشت: ما برای مناطق کم‌برخوردار مانند سیستان و بلوچستان و بخشی از مناطق غرب کشور خدمات مناسب داریم از جمله آنالیز خاک کشاورزی و ارائه توصیه‌نامه کودی که به کشاورزان کمک می‌کند تا در محصولی که کشت می‌کنند توانمندتر شوند. ما آزمایش آب پرورش ماهی را داریم که به مزارع پرورش ماهی در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی کمک می‌کند.
وی در ادامه گفت: با توجه به چالش‌های مسائل زیست محیطی در آینده نیاز به رشد شرکت‌هایی مانند ماست. ما در زمینه سرمایه در گردش و توسعه فضای اداری و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است تا توان رقابت‌پذیری خود را بالا ببریم و ارزآوری بیشتری داشته باشیم.

ایشان در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۱۵نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم نیز با توجه به برون‌سپاری که داریم حدود ۲۵ نفر با ما همکاری می‌کنند.

5/5 - (5 امتیاز)

برچسب ها : , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp