تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

هزینه آزمایش آب

هزینه آزمایش آب

هزینه آزمایش آب در شرکت دانش بنیان آبرام 16420000 ریال (1402) (هزینه آزمایش آب شرب بر اساس پارامترهای پیشنهادی استاندارد) می­‌باشد. این هزینه برای آنالیز آب آشامیدنی می ‌باشد. ولی برای نمونه آب­‌های دیگر از جمله آب استخر، آب کشاورزی، آب استخر پرورش ماهی و غیره متغیر است. برای آنالیز آب آشامیدنی آزمایش­‌های شیمیایی، فیزیکی و میکروبی انجام می‌شود. در کل برای هزینه آزمایش آب با توجه به هدف درخواست کننده و پارامترهای در نظر گرفته شده برای آن نمونه آب، برآورد می‌شود. برای مثال برای آنالیز آب آشامیدنی 16 پارامتر شیمیایی و فیزیکی و 2 پارامتر میکروبی در نظر گرفته می­‌شود.

هزینه آزمایش آب  بر اساس پارامتر های آنالیز برآورد می شود.

برفرض مثال شخصی یک چاه دارد و می‌خواهد آب آن را از لحاظ کیفی آزمایش کند. برای آزمایش کیفی آب چاه یکسری پارامترهای عمومی را می‌توان در نظر گرفت. ولی نوع استفاده‌ای که شخص از آب می‌خواهد داشته باشد نیز برای تعیین پارامترهای دقیق مهم است. شاید هدف از آزمایش آب چاه، استفاده شرب، مصارف صنعتی، استفاده برای استخر شنا، استخر پرورش ماهی و غیره باشد. برای هر کدام از مصارف ذکر شده پارامترهای متفاوتی در نظر گرفته شده که در تعرفه آنالیز آب تأثیر می‌گذارد.

 

هزینه آنالیز شیمیایی آب

هزینه آزمایش شیمیایی آب در برای سال 1402 در شرکت دانش بنیان آبرام 13660000  ریال است. آب بعنوان حلال عمومی شناخته شده است و کیفیت شیمیایی آب در ارتباط مستقیم با حلالیت آن می‌باشد. در آب آشامیدنی پارامترهای  پی ­اچ، کدورت، هدایت الکتریکی، کل مواد معلق، کل جامدات محلول، رنگ، سختی کل، قلیاییت کل، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلراید، نیترات و فلوراید برای تست شیمیایی بررسی می‌شود. این پارامترها همانطور که در بالا هم ذکر شد برای آب آشامیدنی در نظر گرفته می‌شود ولی برای نمونه‌های دیگر براساس پارامتر متفاوت می‌باشد.

هزینه آزمایش میکروبی آب

هزینه آزمایش میکروبی آب آشامیدنی در سال 1402 مبلغ 2760000 ریال برآورد شده است. ویژگی­ های میکروبی آب آشامیدنی مبنی قضاوت در مورد تعیین قابیلت شرب آبها از نقطه نظر میکروبی قرار می ­گیرد. اصولا آبی که به مصرف می ­رسد، باید عاری از میکروارگانیسم ­های بیماری­زای شناخته شده و باکتری­ های شاخص باشد. آب آشامیدنی شبکه استریل نیست پس می تواند حاوی میکروب غیر بیماری زا باشد.  پارامترهای میکروبی آب آشامیدنی کلیفرم گوارشی و کل کلیفرم می­باشد. به دلیل مهم بودن آنالیز میکروبی آب آشامیدنی در سلامت انسان­ ها، بعضی مواقع پارامترهای میکروبی دیگری هم به دو پارامتر موجود اضافه می­ شود که در آن صورت هزینه به مراتب بیشتر می شود.

هزینه آزمایش فلزات سنگین آب

تعرفه آنالیز آب برای فلزات سنگین آب آشامیدنی برای سال 1402 مطابق لیست فایل استعلام قیمت ها (دانلود) می‌باشد. برای انواع آب ها 28 تا فلز سنگین قابل آزمایش می‌باشد که هزینه آزمایش این 28 فلز سنگین 18000000 ریال می‌باشد. برای آب آشامیدنی از فلزات سنگین پارامترهای آهن و منگنز را بر اساس استاندارد ملی آنالیز می‌­کنند. ولی با توجه به اینکه یکی از عوامل آلوده کننده آب، فلزات سنگین است که مقادیر بیش از حد آن باعث ایجاد بیماری­‌های مختلف می‌شود بنابراین تعیین میزان آرسنیک، کادمیوم، سرب و مس نیز در منابع آب آشامیدنی آنالیز می­‌شود.

هزینه آزمایش آب استخر

تعرفه آنالیز آب استخر برای پارامترهای شیمیایی و میکروبی در شرکت دانش بنیان آبرام برای سال 1402 مبلغ 15300000 ریال است. پارامترهای شیمیایی آب استخر شامل پی ­اچ، کدورت، هدایت الکتریکی، کل جامدات محلول،قلیاییت کل و سختی کل می­ شود. هزینه این شش پارامتر 6000000 ریال است و هزینه میکروبی آب استخر9530000 ریال می ­باشد. این آنالیز شامل پارامترهای کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، شمارش باکتری استافیلو کوکوس، جستجو و شمارش سودوموناس و باکتری هتروتروف است. البته تغییرات فصلی در تعداد باکتری­‌ها بسیار موثر است. معمولا در اولین بارندگی پس از یک فصل خشک، تعداد باکتری­‌ها در منابع زیاد می ­شود.

هزینه آزمایش آب استخر پرورش ماهی

کیفیت آب استخر پرورش ماهی با توجه به اجرای آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و فلزات سنگین تعیین می­‌گردد. در مورد آب استخر پرورش ماهی سازمان ملی استاندارد ایران نشریه شماره 8726 را منتشر کرده است. بر اساس این استاندارد پارامترهای دما، اکسیژن، دی­ اکسیدکربن، PH، شفافیت (عمق دید)، کل مواد محلول در آب (TDS)، هدایت الکتریکی، کل مواد معلق در آب، قلیاییت کل، سختی کل، نیتریت، نیترات، آمونیاک، فسفات، سولفید، آهن کل و مس برای آنالیز آب استخر پرورش ماهی در نظر گرفته می‌­شود. هزینه آزمایش آب کل پارامترهای ذکر شده برای سال 1402 مبلغ 25300000 ریال است. این مبلغ می تواند به دلیل حذف بعضی از پارامترها کاهش و یا با افزودن پارامترهای دیگر افزایش یابد.

تعرفه آنالیز آب کشاورزی

از آنجایی که در بیشتر مواقع از فاضلاب انسانی برای آبیاری کشاورزی استفاده می­‌شود بخاطر همین مسئله آنالیز آب کشاورزی دارای اهمیت است. پارامترهایی که برای آزمایش آب کشاورزی در نظر گرفته می­‌شود پارامترهای ثابتی نیست و این پارامترها بر اساس منطقه و کاربری‌های دور و اطراف آن منطقه فرق می­‌کند. پارامترهایی که مورد تایید سازمان ملی استاندارد است و اکثرا در آزمایش آب کشاورزی در نظر می‌گیرند عبارت­ند از: کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، PH، TDS، TSS، سختی کل، سدیم، پتاسیم، قلیائیت کل، نیترات، فسفر کل، COD، BOD و …. هزینه آزمایش آب کشاورزی با توجه به پارامترهای ذکر شده برای سال 1402 مبلغ  16540000 می ­باشد. این مقدار هزینه با کم و زیاد شدن پارامترهای درخواستی متغیر است.

 

جهت گرفتن هزینه دقیق هر تست با کارشناسان شرکت دانش بنیان آب راهبر محاسب (آبرام) تماس بگیرید. در صورت تماس با این شرکت، کارشناس در مورد نمونه آب و نوع استفاده از آن و همچنین هدف از آزمایش را از مشتری سوال می‌کند و بر طبق نیاز مشتری پارامترهای مربوط به آن نمونه و همچنین هزینه دقیق را به مشتری اعلام می‌کند.

 

 

4.6/5 - (27 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :

سلام من یک چاه دارم نزذیک یک چشمه س تقریباً هفتصد متر دورتر بعد اون چشمه آبش اندازه یک دینام کوچیکه وعناصر معدنی زیادی داره منتها پول ندارن راه اندازیش کنن چند میلیارد وام گرفتن الان بدهکارن.
درکل خواستم بدونم من چگونه آب چاه مو آزمایش کنم ببینم معدنی هست یانه؟!
لطفاً ی راهنمایی کنید

whatsapp