تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

خبرنامه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

خبرنامه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

سومین نشست مشترک مدیران مراکز رشد و معاونین پارک‌های علم و فناوری تهران در پارک شهید بهشتی

سومین نشست مشترک مدیران مراکز رشد و معاونین پارک‌های علم و فناوری تهران بیست و نهم مردادماه، با هدف ارائه تجربیات و سازوکارهای تجاری‌سازی برای بدست آوردن راه‌حل‌هایی در راستای پیوند فضای آکادمیک با صنعت، در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست مدیر عامل شرکت دانش بنیان آب راهبر محاسب نیز حضور داشتند.

خبرنامه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی

مدیرعامل شرکت آب راهبر محاسب:

برای به روز نگه‌داشتن و افزایش توان رقابت‌پذیری برنامه‌های متعددی داریم

شرکت دانش بنیان آب راهبر محاسب با نام تجاری آبرام یکی از شرکت‌های مستقر در پردیس شهید عباسپور پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است. این شرکت که با تلاش محمد محمود‌زاده مدیرعامل شرکت در سال ۱۳۹۵ تأسیس شده، در زمینه تولید پکیج‌های تصفیه آب و فاضلاب فعالیت می‌کند و تاکنون موفق به اخذ مجوز از سازمان‌های مختلف ازجمله وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد شده است.

به گفته محمد محمود‌زاده مدیرعامل شرکت آبرام، این شرکت با پشتوانه نیرویی انسانی متخصص و با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های نوآوری در دانشگاه شهید بهشتی توانسته خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارائه کند. آبرام در سال ۹۸ معتمد سازمان محیط زیست و فناور برگزیده دانشگاه شهید بهشتی شده است، همچنین توانسته با شرکت‌های بزرگی مانند ایران خودرو، دیجی کالا، هواپیمایی ماهان و… همکاری کند.

مدیر عامل شرکت آبرام در زمینه صادرات محصولات این شرکت گفت: توانسته‌ایم به کشور‌های عراق و افغانستان محصولات خود را عرضه کنیم. ضمن آنکه برنامه‌ریزی جدی برای توسعه محصولات و به تبع آن شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ارائه محصولات داریم تا بتوانیم به اشتغالزایی و ارزآوری کشور کمک کنیم.

وی افزود: ما در مجموعه آبرام برای به روز نگه‌داشتن و افزایش توان رقابت‌پذیری خود برنامه‌های متعددی در دو حوزه توسعه محصولات و توسعه خدمات آزمایشگاهی متصور هستیم. برنامه ما برای خدمات آزمایشگاهی، افزایش دستگاه‌هایی با امکان اندازه‌گیری میکروپلاستیک‌ها و پارامتر‌های مختلف آب، همچنین تولید دستگاه‌هایی برای اندازه‌گیری فلزات سنگین و مواد آلی آب با تکنولوژی بسیار بالا است. تمام تلاش ما تولید محصولاتی با کیفیت و راندمان بالا و مطابق با استاندار‌دهای روز دنیا است، استاندارد‌هایی که شرکت‌های خارجی هم آن‌ها را رعایت می‌کنند؛ ما درحال حاضر توان رقابت با محصولات داخلی را داریم اما برای رقابت با بهترین نمونه‌های خارجی نیازمند زمان و سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم و در تلاش هستیم محصولاتی با کیفیت بالاتر و قیمت تمام شده کمتر تولید کنیم.

محمودزاده درخصوص بحران‌های زیست محیطی موجود در جامعه تأکید کرد: مشکلات زیست محیطی کشور مجموعه عواملی است که نیازمند تصفیه است و در همین راستا ما محصولاتی تولید کردیم که به حل این مسأله کمک می‌کند.

وی در رابطه با کارکرد محصولات شرکت آبرام توضیح داد: سیستم محصولات ما به صورت پکیج تصفیه آب فاضلاب، پکیج تصفیه آب بهداشتی و پکیج تصفیه آب صنعتی مثل تصفیه آب کارواش‌ها است، این محصولات به‌صورت پیش‌ساخته در شرکت ما تولید می‌شوند و براساس محل نصب، محصول را سفارشی‌سازی می‌کنیم. یکی از سیستم‌هایی که ما به‌صورت حرفه‌ای بر روی توسعه آن کار کردیم سیستم تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکتریکی است، مزیت مثبت این سیستم کاهش نیاز به استفاده از محصولات شیمیایی مانند پلی آلومینیوم کلراید (پک) است و در واقع با استفاده از برق، فرآیند تصفیه انجام می‌شود. ما این محصولات را براساس منابع علمی روز دنیا طراحی و بومی‌سازی می‌کنیم.

مدیر عامل آبرام ادامه داد: تصفیه آب فاضلاب و استاندارد‌سازی فاضلاب برای استفاده مسائل کشاورزی یکی دیگر از محصولاتی است که بر تولید و توسعه آن تمرکز کردیم و در تلاش برای ارتقای آن هستیم. برنامه ما استفاده مجدد از فاضلاب و پساب‌ها در صنعت است. طبیعتا این پروسه نیازمند دانش فنی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است و نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتری در این حوزه تأسیس شوند و فعالیت کنند.

وی گفت: در خصوص عملی شدن این موضوع حضور پارک‌های علم و فناوری در کشور به عنوان یک هدایت‌کننده بسیار مؤثر است. حضور در پارک و علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برای کسب و کار ما مؤثر بوده و به‌واسطه حمایت‌ها و امکاناتی که در اختیار ما گذاشته شده توانستیم شرکت خود را توسعه و گسترش دهیم و بسیاری از مشکلات را با کمک پارک علم و فناوری حل کنیم. ما اکنون نیز برای گسترش بیشتر فعالیت‌هایمان نیازمند حمایت‌های مجدد و بیشتر از جانب پارک هستیم و یکی از انتظارات ما حمایت از شرکت‌ها در مسیر توسعه صادرات است، اگر پارک‌ها بتوانند شعب و نمایندگی‌هایی در کشورهای همسایه تأسیس کنند، صادرات و تبادل محصول از طریق آن‌ها برای شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های نوپا راحت‌تر می‌شود.

در پایان محمودزاده از انتظارات خود به عنوان کارآفرین گفت و تأکید کرد: فکر می‌کنم انتظار همه کسب و کار‌ها ثبات نرخ ارز است تا بتوانند برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای آینده‌شان داشته باشند. ما همواره برای توسعه محصولات و خدمات در کنار گسترش صادرات در بازار‌های مختلف تلاش می‌کنیم و‌امید داریم با توسعه بیشتر به خروج کمتر ارز از کشور کمک کنیم و نیاز به محصولات خارجی را برطرف کنیم.

 

منبع: 

خبرنامه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی/ سال اول/ شماره پنجم/ تابستان 1402

5/5 - (6 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp