تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

استاندارد آب آشامیدنی طیور

استاندارد آب آشامیدنی طیور

حفظ کیفیت آب در رنج استاندارد آب آشامیدنی طیور برای جلوگیری از بیماری و افزایش بازدهی طیور یک امر ضروری است. آب بی کیفیت موجب اختلال در خوراک و همین طور هضم و در نتیجه اختلال در عملکرد طیور می شود. علاوه بر آن آب بی کیفیت موجب می شود که اثر واکسن و داروهای داده شده به طیور کم شود. اگر کیفیت آب در حد استاندارد آب آشامیدنی طیور نباشد تجهیرات آبرسانی به مرور زمان آسیب می بینند. این آسیب دیدگی به صورت رسوب گذاری و یا خورندگی در لوله ها و تجهیزات بروز  می کند. برای بررسی آب مورد استفاده طیور باید آن را در یک آزمایشگاه معتمد به صورت دوره ای مورد آزمایش قرار داد.

کیفیت آب مصرفی طیور

استاندارد آب آشامیدنی طیور شامل یکسری پارامترها و شاخص های میکروبی، فیزیکی- شیمیایی و فلزات سنگین می باشد. آنالیز میکروبی پارامترهای کل کلیفرم، کلیفرم گوارشی و شمارش کل باکتری ها را شامل می شود. از پارامترهای شیمیایی می توان به پارامترهای pH، سختی، TDS، کلراید، سولفات، فلوراید، نیترات، نیتریت، سدیم و … اشاره کرد. آهن، منگنز، آلومینیوم، آرسنیک، بور، کادمیوم، کروم، مس، سرب، جیوه، کروم، کبالت و … جزء پارامترهای فلزات سنگین است. جدول زیر کلیه پارامترهای استاندارد آب و محدوده مطلوب و قابل قبول را نشان می دهد.

 

کیفیت آب مصرفی طیور

 

اگر آب مورد استفاده در زنج استاندارد آب قرار نگرفته باشد می توان آن را تصفیه کرد. برای این کار  اول باید آب را آزمایش کرد بعد از روی نتایج به دست آمده سیستم تصفیه طراحی و ساخته می شود. شرکت آبرام با استفاده از نیروهای متخصص و همین طور آزمایشگاه آب مجهز آزمایش آب طیور را انجام می دهد. آزمایش آب طیور همان طور که گفته شد باید به صورت دوره ای (حداقل به صورت فصلی) انجام شود. این شرکت علاوه بر آزمایش، کار طراحی و ساخت سیستم های تصفیه را برای مرغداری ها نیز انجام می دهد. سیستم های تصفیه در دبی های مختلف و بر اساس نیاز پرورش دهندگان طیور به آب قابل طراحی است.

4.4/5 - (8 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp