تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایشگاه های آنالیز آب

آزمایشگاه های آنالیز آب

هدف از ایجاد آزمایشگاه های آنالیز آب بررسی کیفیت انواع نمونه های آب و فاضلاب می باشد. این آزمایشگاه ها برای انجام آزمایشات مربوط به کیفیت آب باید دارای نیروهای متخصص و مجرب باشند. به علاوه داشتن تجهیرات و دستگاه های مربوط به آزمایشات از ضروریات می باشد. داشتن یکسری از گواهینامه ها از جمله گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست برای افزایش دقت آزمایش های انجام شده نیز خوب است. گرفتن این گواهینامه ها علاوه بر افزایش دقت آزمایشات انجام شده در افزایش اعتماد مشتری  و جذب آنها نیز تاثیر دارد.

در آزمایشگاه های آنالیز آب انواع نمونه های آب و فاضلاب و پساب آزمایش می شود. از نمونه های آب می توان به آب آشامیدنی، استخر شنا، استخر پرورش ماهی، صنعتی، بتن و کشاورزی اشاره کرد. این آزمایشگاه ها اگر آزمایشگاه معتمد محیط زیست باشند می توانند طرح های خوداظهاری را برای انواع واحدهای صنعتی و غیر صنعتی که مشمول این طرح می شوند انجام دهند. طرح خوداظهاری برای این واحدها سه ماه یکبار انجام می شود.

در اکثر آزمایشگاه های آنالیز آب کلیه پارامترهای مربوط به آب و پساب آزمایش می شود. این پارامترها شامل یکسری پارامترهای میکروبی، فیزیکی- شیمیایی و فلزات سنگین می باشد. پارامترهای میکروبی شامل کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، سودوموناس، استروپتوکوک مدفوعی، هترورتروف،استافیلوکوکوس، TBC، SRB ، تخم انگل و … می شود. از پارامترهای فیزیکی – شیمیایی نیز می توان به pH، کدورت، TDS، سختی، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و غیره اشاره کرد. آهن، منگنر، مس روی، آرسنیک، بور، جیوه، آلومینیوم، کروم، کبالت، وانادیوم، سلنیوم،  و نیز جزء پارامترهای فلزات سنگین هستند.

آزمایشگاه های آنالیز آب برای انجام  آزمایشات ذکر شده نیاز به یکسری دستگاه ها و تجهیزات دارند. در واقع بدون وجود این دستگاه ها و تجهیزات امکان انجام آزمایشات در آزمایشگاه مقدور نمی باشد. به نمونه هایی از این دستگاه ها و تجهیزات در بخش های مختلف آزمایشگاه آب اشاره می شود:

تجهیزات و دستگاه های بخش میکروبی

  1. لوله های میکروبی
  2. ارلن
  3. بشر
  4. پیپت
  5. چراغ الکلی
  6. بن ماری
  7. اتوکلاو
  8. انکوباتور و … .

تجهیزات و دستگاه های بخش شیمی

  1. ارلن
  2. بشر
  3. بالن
  4. قیف
  5. پیپت
  6. دکانتور
  7. اسپکتروفتومتر
  8. ترازو
  9. هدایت سنج
  10. پمپ خلع و … .

آزمایشگاه شرکت آبرام به عنوان آزمایشگاه معتمد محیط زیست کلیه شرایط ذکر شده برای آزمایشگاه های آنالیز آب را دارد. این آزمایشگاه در مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی – پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور واقع شده است. در واقع متخصصان این آزمایشگاه را اکثرا فارغ التحصیلان دانشگاه شهید بهشتی تشکیل می دهند. در این شرکت علاوه بر انجام آزمایشات، خدمات مشاوره و تفسیر نتایج نیز ارائه می شود. برای درخواست نمونه برداری، آزمایش انواع نمونه های آب، فاضلاب و پساب، مشاوره در زمینه آب با ما تماس بگیرید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp