تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایشگاه آب رشت

آزمایشگاه آب گیلان

آزمایشگاه آب رشت شرکت آبرام، آزمایش آب برای منابع مختلف از جمله آب آشامیدنی، چاه، کشاورزی، صنعتی و … را انجام می دهد. آزمایشگاه مرکزی این شرکت در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی تهران واقع شده است. این آزمایشگاه، آزمایشگاه معتمد محیط زیست بوده و دارای پروانه فنی مهندسی از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. در این آزمایشگاه کلیه پارامترهای میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و فلزات سنگین برای منابع ذکر شده آنالیز می شود. این آزمایشات با استفاده از لوازم و تجهیزات مجهز آزمایشگاهی و با روش استاندارد متد انجام می شود.

آزمایشگاه آب رشت

انجام آزمایش انواع آب های مصرفی در استان گیلان در یک آزمایشگاه آب گیلان لازم و ضروری می باشد. در استان گیلان به دلیل توسعه بخش کشاورزی و صنعت استفاده از آب های زیرزمینی افزایش یافته است. از آنجایی که مواد معدنی موجود در آب های زیرزمینی اکثراً بالاست که ممکن برای کشاورزی، صنعت و سایر مصارف مشکل ساز باشد.  بعلاوه هم بخش کشاورزی و هم بخش صنعت نسبت به کیفیت آب مصرفی بسیار حساس هستند. این امر ضرورت آزمایش آب را برای مصارف مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، آشامیدنی و غیره را در یک آزمایشگاه آب گیلان مشخص می کند.

آزمایشگاه آب رشت

پارامترهای میکروبی که در آزمایشگاه آب رشت آنالیز می شود عبارتند از: کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، هترورتروف، استافیلوکوکوس، سودوموناس و…. انجام این آزمایش ها برای نمونه هایی مثل آب آشامیدنی، استخر، کشاورزی و آب چاه لازم و ضروری می باشد. در استان گیلان به دلیل بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و امکان آلوده شدن آب های زیرزمینی توسط صنایع و سایر آلاینده ها بسیار بالاست. این عوامل ضرورت انجام آزمایش های میکروبی برای انواع آب را نشان می دهد.

کلیه کاتیون ها و آنیون های آب در آزمایشگاه شیمیایی آب رشت شرکت آبرام آزمایش می شود. پارامترهایی مثل نیترات، نیتریت، سولفات، فسفات، سدیم، آمونیاک،کلسیم، منیزیم و … جزء کاتیون ها و آنیون های آب هستند. آزمایش های شیمیایی نیز به منظور کنترل کیفیت انواع آب برای مصارف مختلف انجام می شوند. برای مصارف مختلف مانند آب آشامیدنی، آب صنعتی، آب چاه، استخر و غیره پارامترها با هم فرق می کنند. به طور مثال برای بررسی کیفی آب آشامیدنی از لحاظ شیمیایی، پارامترهای ذکر شده در استاندارد 1053 آزمایش می شود. برای سایر منابع آب نیز بر حسب نوع مصرف، انتخاب پارامترها از روی استانداردهای ایران و جهان صورت می شود.

بخش فلزات سنگین آزمایشگاه آب رشت شرکت آبرام واقع در استان گیلان از بخش های دیگر این آزمایشگاه است. در این بخش کلیه پارامترهای فلزات سنگین از جمله آهن، منگنز، سرب ، روی، مس، جیوه و … آزمایش می شود. اگر میزان فلزات سنگین در آب بالاتر از حد استاندارد باشد موجب سرطان و سایر مسمومیت ها در بدن می شود. وجود حد بالای فلزات سنگین در خروجی تصفیه خانه ها به محیط زیست صدمه وارد می کند. بنابراین به منظور حفظ سلامتی انسان و همین طور محافظت از محیط زیست انجام آزمایشات فلزات سنگین ضروری می باشد. این آزمایشات با استفاده تجهیزات مختلفی از جمله دستگاه جذب اتمی، دستگاه ICP و غیره می ش

 

5/5 - (2 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp