تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایش آب چاله آسانسور

آزمایش آب چاله آسانسور

آزمایش آب چاله آسانسور به دلیل پی بردن به منبع آب نشت شده به آسانسور انجام می شود. پیدا شدن آب در چاله آسانسور موجب نگرانی صاحبان ساختمان می شود. چرا در نگاه اول نشت آب در چاله نشان می دهد که عملیات آب بندی در ساختمان به درستی انجام نشده و احتمال اینکه این آب به ساختمان آسیب بزند هم زیاد است.آب می تواند از طریق کف یا دیواره های گودال به داخل چاله آسانسور نفوذ کند. این اتفاق اغلب در ساختمان هایی که فونداسیون ضعیف داشته و ترک خوردگی در بتن دارند می افتد.

به علاوه اگر آب چاله از چاه های فاضلاب اطراف باشد موجب ایجاد بوی بد در فضا می شود. این امر موجب صلب آسایش و آرامش ساکنین شده و همین طور استفاده از آسانسور را متوقف می سازد. بوی نامطبوع ناشی از گاز سولفید هیدروژن حاصل از هضم بی هوازی است. این امر می تواند برای تکنسین های آسانسور و کارگران نگهداری خطرناک باشد. پس چاله آسانسور باید در هر ساختمانی باید قبل از راه اندازی آسانسور آب بندی شود تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. بعلاوه اگر چاله آسانسور موقع ساختن ساختمان آب بندی نشود و این کار بعد از راه اندازی آسانسور و بروز مشکل و نشت آب به چاله آن انجام شود، هم هزینه بردار و هم زمان بر خواهد بود.

همچنین نشت آب در گودال آسانسور می تواند بر مکانیزم بالابری و سیستم های الکتریکی تأثیر گذاشته و منجر به خرابی آسانسور شود. اگر سطح آب به اجزای الکتریکی آسانسور برسد، وضعیت می تواند برای مسافران بسیار خطرناک باشد. همچنین آب موجود در چاله آسانسور می تواند باعث خوردندگی برخی از قطعاتف به ویژه قطعات ساخته شده از فولاد شود. این وضعیت اگر بدون مراقبت رها شود می تواند انمنیت مسافران را نیز تهدید کند.

 

دلایل نشت آب به چاله آسانسور

یکی از دلایل پیدا شدن آب در چاله آسانسور می تواند به دلیل پر شدن چاه فاضلاب در خود ساختمان یا اطراف آن باشد. از دلایل دیگر  می توان به بالا آمدن آب های زیرزمینی و یا نفوذ آب قنات های اطراف اشاره کرد. در بعضی مواقع سفت بودن جنس خاک (خاک رس) که مانع جذب آب نشتی می شود. بارندگی زیاد نیز از دیگر عواملی است که موجب نشت آب به چاله آسانسور می شود. صاحبان ساختمان ها و یا کسانی که کار ساخت و آب بندی ساختمان را به عهده دارند در صورت مشاهده چنین آبی در چاله آسانسور، برای آب بندی بهتر آن می خواهد بدانند که منبع این آب از کجاست تا عمل آب بندی را بهتر بتوانند انجام بدهند. برای تشخیص کیفیت آب باید آب چاله آسانسور اینکه فاضلاب است یا آب دیگر، باید آب چاله آسانسور را آزمایش کنند.

 

آزمایش آب چاله آسانسور

تعیین پارامترهای آزمایش آب چاله آسانسور

آنچه که در آزمایش آب چاله آسانسور باید مد نظر قرار گیرد پارامترهای مورد آزمایش است. چرا که برای تشخیص کیفیت آب چاه فاضلاب از آب های دیگر باید یکسر پارامترهای خاصی را مد نظر قرار گیرد. در آزمایشگاه آب شرکت آبرام، کلیه پارامترهای مربوط به چاله آسانسور آزمایش می شود. این پارامترهای شامل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب می باشد. لیست این پارامترها به صورت جدول زیر می باشد (جدول 1).

بعد از آزمایش پارامترهای ذکر شده در جدول می توان به صورت حدودی تشخیص داد که آب نشت شده منبع فاضلاب دارد و یا اینکه از منابع دیگر از جمله آب های زیرزمینی، آب قنات و یا آب باران می باشد. البته گفته شود که در تشخص نوع منبع آب نشت شده هیچ قطعیتی وجود ندارد چرا که امکان دارد آب های زیرزمینی به دلایل مختلفی آلوده شده و کیفیتش شبیه فاضلاب باشد.

 

جدول 1- پارامترهای آب چاله آسانسور

 

بعد از انجام آزمایش آب چاله آسانسور در آزمایشگاه آبرام، نتایج بدست آمده توسط متخصصین این شرکت تفسیر می شود. برای درخواست آزمایش آب و همین طور نحوه نمونه برداری و ارسال نمونه با آزمایشگاه می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

برچسب ها : , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp