تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب مرغداری

تصفیه آب مرغداری یکی از مهمترین عوامل در توسعه و افزایش بازدهی و راندمان تولید در مرغداری هاست. طیور به مقدار زیادی آب نیاز دارند و بیشتر وزن آنها (حدود 65 تا 70 درصد) را آب تشکیل میدهد. بنابراین کیفیت آب مصرفی طیور یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر رشد و بازده طیور و سلامت آنها است. علاوه بر آن سلامت مصرف کننده گان گوشت مرغ نیز از سلامت آب و متقابلاً سلامت گوشت تأثیر می پذیرد. آب سالم موجب سلامتی مرغ نیز شده و باعث مصرف کمتر آنتی بیوتیک ها (استفاده برای مدارای مرغ) می شود.

تصفیه آب مرغداری

در صورت عدم تصفیه آب مرغداری و استفاده از آب ناسالم، مرغداری ها با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد. آب بی کیفیت موجب اختلال در خوراک و همین طور هضم و در نتیجه اختلال در عملکرد طیور می شود. به علاوه آب بی کیفیت باعث می شود که اثر واکسن و داروهای داده شده به طیور کم شود. اگر کیفیت آب در حد استاندارد آب آشامیدنی طیور نباشد تجهیرات آبرسانی به مرور زمان آسیب می بینند. این آسیب دیدگی به صورت رسوب گذاری و یا خورندگی در لوله ها و تجهیزات بروز  می کند. برای تعمیر و یا تعویض این لوله ها و تجهیزات سرمایه و وقت زیادی باید صرف کرد.

تصفیه آب مرغداری در این صورت انجام می شود که آب مورد استفاده کیفیت مناسبی نداشته باشد. از آنجایی که بیشتر مرغداری ها در اطراف شهرها مکانیابی شده اند، دسترسی به آب سالم و باکیفیت ندارند. این مجموعه ها برای تأمین آب مصرفی خود از آبهای زیرزمینی و چاه ها استفاده می کنند. اکثر آبهای زیرزمینی و چاه به دلیل اینکه املاح معدنی زیادی دارند برای استفاده در مرغداری ها مناسب نمی باشند. به همین دلیل آگاهی از کیفیت آب و تصفیه آن در صورت ناسالم بودن آن برای مرغداری ها ضروری میباشد. برای آگاهی از کیفیت آب مرغداری ها، ابتدا باید آب مورد نظر در یک آزمایشگاه آب معتمد آزمایش شود. بعد از مشخص شدن کیفیت آب، در صورت مغایرت با استاندارد آب آشامیدنی طیور باید آن را تصفیه کرد.

پارامترهایی که باید قبل از تصفیه آب مرغداری باید آزمایش شود شامل پارامترهای فیزیکی-شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین می باشد. این پارامترها حداقل باید در محدوده سطح قابل قبول استاندارد کیفیت آب مصرفی برای طیور قرار بگیرد. در جدول زیر کلیه پارامترهایی که باید در یک نمونه آب مصرفی طیور باید اندازه گیری شود آورده شده است. در این جدول محدوده مطلوب و محدوده قابل قبول برای هر کدام از پارامترها بر اساس یکسری استانداردها نیز مشخص شده است. بعد مشخص شدن نتایج آزمایش و تأیید بی کیفیتی آب برای طیور، باید اقدام به تصفیه آب مجموعه نمود. شرکت آبرام آزمایش و تصفیه آب مرغداری را در صورت بی کیفیت بودن آب مورد استفاده انجام می دهد.

کیفیت آب مصرفی طیور
5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp