تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایش استخر آب گرم

آزمایش استخر آب گرم

آزمایش آب استخرهای آبگرم شامل آزمایشات فیزیکی، شیمیایی و میکروبی می باشد که باید به صورت دوره ای انجام شود. آزمایش فیزیکی شیمیایی آب آن شامل قلیائیت کل، کدورت، pH، سختی کل، کل مواد معلق (TSS)،کل مواد محلول، کلسیم ، منیزیم ، کلراید سولفات ،سدیم، پتاسیم  و میزان شوری آب می شود. برای آزمایش میکروبی استخرهای آبگرم نیز پارامترهای کلیفرم گوارشی، کلیفرم کل، استافیلوکوکوس، سودوموناس و باکتری هترورتروف را آنالیز می کنند. سایر آزمایش هایی که در محل قابل اندازه گیری است شامل کلر آزاد، کلر کل و درجه حرارت می باشد. درجه حرارت آب استخرهای آبگرم 40 درجه سلسیوس است که برای کنترل آن باید از یک کنترل کننده ترموستاتیک استفاده شود.

آزمایش استخر آب گرم بایستی به صورت ماهانه انجام گردد.

استخرهای آبگرم

استخرهای آبگرم به استخرهایی اطلاق می شود که با هدف درمان و آرامش بخشی طراحی شده است. این استخرها دارای فواید زیادی از جمله تنظیم سیستم های اکسیژن رسانی به بدن هستند. علاوه بر آن موجب بهبود وضعیت جسمانی افراد چاق و کاهش سستی و کسلی در این افراد می شود. احساس بهبودی و منعطف شدن مفاصل کاهش وزن و پائین آمدن فشار خون از دیگر شنا در استخرهای آبگرم است. در آزمایشگاه آب شرکت آبرام آنالیز آب استخرهای آبگرم توسط کارشناسان و متخصصین مجرب انجام می شود.

بهداشت در استخرهای آبگرم

رعایت بهداشت در استخرهای آبگرم خیلی مهم است زیرا در صورت آلوده شدن آب استخر امکان بروز بیماری های عفونی وجود دارد. بیماری هایی مانند حصبه، شبه حصبه، اسهال، ناراحتی دستگاه گوارشی، عفونت چشم، گوش و حلق و بینی از این جمله است. شناگران باید قبل از ورود به استخرهای آبگرم دوش بگیرند و خود را با آب و صابون بشویند. هر شناگر بعد از شنا نیز باید برای جلوگیری از آلوده شدن احتمالی بدن خود دوباره باید دوش بگیرد. در کل آلودگی استخر باید از طریق ازون، کلر، اشعه ماوراء بنفش و سیستم های تصفیه کنترل شود.

آزمایش استخر آب گرم

فواید استخرهای آبگرم

فواید استخرهای آبگرم بخصوص برای افرادی که تمرینات آبدرمانی خاصی در این استخرها انجام می دهند زیاد است. از جمله فواید آن می­ توان به کنترل وزن بدن، افزایش قدرت عضله ها، بهبود انعطاف پذیری بدن، اشاره کرد. علاوه بر آن شنا در آبگرم آرامش روحی خاصی به شناگران می بخشد و موجب رفع خستگی آنها می شود. آبگرم موجب کارکرد بیشتر بدن با فشار کمتر می شود و همچین به داشتن یک قلب سالم کمک می کند. همچنین آبگرم باعث تعرق بیشتر بدن و تنظیم فشار خون و در نهایت افزایش سوخت و ساز بدن می شود.

بیماری های آب استخرهای آبگرم

اگر آب استخرهای آبگرم خوب پایش نشود احتمال آلوده شدن و بروز بیماری های مختلف وجود دارد. اگر استخر فاقد سیستم تصفیه بهداشتی باشد باعث بروز بیماری هایی مانند تب تبفوئید، دیسانتری، تراخم، لیپتوسپیروزیس می شود. از دیگر بیماری ها می توان به بیماری تنفسی، بیماری گوارشی حاد، شیستوزومیازیس و دیگر عفونت های پوستی اشاره کرد. عوامل این بیماری ها در آب استخر به صورت آمیب و پروتوزوآ، باکتری، ویروس، قارچ و کرم انگل ظهور می کند. در آزمایشگاه آب شرکت آبرام این پارامترها به صورت آنالیز پارامترهای میکروبی و بیولوژیک آزمایش می شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp