تهران، حکیمیه، دانشگاه شهید بهشتی، پردیس شهید عباسپور، ساختمان دکتر حسابی، پارک علم و فناوری، شرکت دانش بنیان آبرام تلفن : 09127628430 - 73932113(021)

آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب

آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب

در آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب آزمایش های میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و فلزات سنگین آزمایش می شود. این آزمایشات روی نمونه مختلف از جمله منابع آب آشامیدنی و شبکه توزیع آب آشامیدنی در دوره های زمانی مختلف انجام می شود. از نمونه های دیگر می توان به ورودی و خروجی تصفیه خانه ها، استخرهای شنا، مراحل مختلف تصفیه خانه اشاره کرد. آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب باید دارای لوازم و تجهیزات مجهز برای انجام آنالیز آب و فاضلاب باشد.

آزمایشات میکروبی

در بخش میکروبی آزمایشگاه آب و فاضلاب پارامترهای کلیفرم گوارشی، کل کلیفرم، سودوموناس، هترورتروف و استافیلوکوکوس آزمایش می شود. بعلاوه پارامترهای استرپتوکوک مدفوعی، شمارش تخم انگل، شمارش کل باکتری ها، SRB و … نیز در این بخش قابل آزمایش است. هدف از آزمایش میکروبی آب آشامیدنی در آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب تشخیص آلودگی های میکروبی در آب و کنترل آن می باشد. آزمایش های میکروبی در پساب نیز به منظور کنترل کیفیت فاضلاب خروجی از لحاظ میکروبی می باشد. خروجی تصفیه خانه ها باید از لحاظ کیفی مطابق با استانداردهای منابع پذیرنده پساب خروجی باشد.

آزمایشات شیمی و فیزیک

در آزمایش آب و فاضلاب پارامترهای فیزیکی و شیمیایی نیز برای نمونه های مختلف انجام می شود. آزمایش های فیزیکی PH، هدایت الکتریکی (EC)، کدورت، رنگ و کل جامدات محلول (TDS) را شامل می شود. آزمایشات شیمیایی نیز عبارتند از: سختی، قلیائیت کل، کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، نیترات، نیتریت، کلراید، سولفات، سولفیت، سولفید، و… . انجام آزمایش های فیزیکی – شیمیایی نیز به منظور کنترل کیفیت منایع آب، فاضلاب خروجی و …  انجام می شود. این آزمایشات با استفاده از تجهیزاتی مانند اسپکتروفتومتر، پمپ خلاء، دسیکاتور، انکوباتور، بورت، شیشه آلات و … انجام می شود.

آزمایشات فلزات سنگین

بخش دیگری که در آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب فعالیت می کند بخش آزمایشگاهی فلزات سنگین است. در این بخش کلیه پارامترهای فلزات سنگین از جمله آهن، منگنز، سرب ، روی، مس، جیوه و … آزمایش می شود. اگر میزان فلزات سنگین در آب بالاتر از حد استاندارد باشد موجب سرطان و سایر مسمومیت ها در بدن می شود. وجود حد بالای فلزات سنگین در خروجی تصفیه خانه ها به محیط زیست صدمه وارد می کند. بنابراین به منظور حفظ سلامتی انسان و همین طور محافظت از محیط زیست انجام آزمایشات فلزات سنگین ضروری می باشد. این آزمایشات با استفاده تجهیزات مختلفی از جمله دستگاه جذب اتمی، دستگاه ICP و غیره می شود.

انجام آزمایش در آزمایشگاه آب و فاضلاب در کل با هدف کنترل کیفیت آب مصرفی مراکز جمعیتی انجام می شود. بعلاوه کنترل کیفیت آب خروجی تصفیه خانه ها نیز به منظور مقابله با آلودگی محیط زیست قابل اجراست. به همین دلیل در آزمایشگاه مرجع آب و فاضلاب کیفیت و کارآیی باید در اولویت قرار بگیرد. در شرکت آب راهبر محاسب واقع در دانشگاه شهید بهشتی کلیه پارامترهای ذکر شده در جدول 1 قابل آزمایش است. کلیه این آزمایش ها در شرکت آبرام به روش استاندارد و با دقت خیلی بالا انجام می شود. برای ارسال نمونه برای آزمایش آب آشامیدنی، فاضلاب ورودی و خروجی، آب استخر و … با ما تماس بگیرید.

از لینک زیر به قسمت لیست کامل آنالیز های آب وارد شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

برچسب ها : , , , ,

به اشتراک بگذارید :
whatsapp